DPF/FAP

Producenci

DPF/FAP

Zadaniem filtrów DPF i FAP, czyli filtrów cząstek stałych, jest wychwytywanie odpadów w postaci mikrodrobinek ze spalin samochodowych, a ich stosowanie jest wynikiem wprowadzenia unijnych przepisów. Stosowane są w samochodach z silnikami wysokoprężnymi, czyli w popularnych Dieslach. Na rynku stosowane są ich dwa rodzaje: filtry suche i mokre, ró...

Zadaniem filtrów DPF i FAP, czyli filtrów cząstek stałych, jest wychwytywanie odpadów w postaci mikrodrobinek ze spalin samochodowych, a ich stosowanie jest wynikiem wprowadzenia unijnych przepisów. Stosowane są w samochodach z silnikami wysokoprężnymi, czyli w popularnych Dieslach. Na rynku stosowane są ich dwa rodzaje: filtry suche i mokre, różniące się między sobą m.in. budową. Filtry te służą za wyłapywanie drobin o średnicy wynoszącej w przybliżeniu 0,0001 mm, tworzących się z pozostałości oleju silnikowego, paliwa oraz węgla, a także tlenków siarki, siarczanów, wody i metalu – pozostałości mieszanki z komory spalania, których silnik nie był w stanie w całości przełożyć na pracę. W filtrach mokrych FAP stosuje się dodatkowo płyn, którego celem jest obniżenie temperatury powodującej samozapłon sadzy.

Zalety regeneracji filtrów DPF/FAP

Problemy z DPF/FAP odbijają się negatywnie nie tylko na przyjemności z jazdy, ale przede wszystkim na bezpieczeństwie. To także często przyczynek do znacznie poważniejszych problemów, jakie mogą pojawić się w samochodzie, jeśli zignorujesz zapchany filtr cząstek stałych.

Zaletą regeneracji filtru DPF/FAP w pierwszej kolejności jest przywrócenie pełnej sprawności układu wydechowego oraz systemów oczyszczania spalin. Dzięki temu samochód pracuje wydajniej, a poruszając się po drogach jako kierowca masz pewność, że policja podczas kontroli nie wykaże usterek mogących w konsekwencji wymagać czasowego zatrzymania dowodu rejestracyjnego. Efektu, jaki daje profesjonalna regeneracja DPF/FAP, nie da nawet najlepszy środek do czyszczenia filtrów cząstek stałych. Po regeneracji element osiąga pierwotną wydajność, a koszt takiej inwestycji jest znacznie mniejszy, niż w przypadku wymiany elementu na nowy. Parametry filtru DPF/FAP po wykonaniu regeneracji są takie same jak w przypadku części fabrycznie nowych. Regeneracja to również możliwość zachowania części z pierwszego montażu, a więc oryginalnych, bez konieczności szukania tańszych zamienników czy wydawania nawet kilku tysięcy złotych w oryginał.

Warto jednak pamiętać, aby regenerację powierzać profesjonalistom. Jako fachowcy zajmujemy się filtrami DPF/FAP zarówno w samochodach osobowych, jak i ciężarowych, a na jakość wykonania dajemy gwarancję.

Więcej

DPF/FAP Jest 2 produktów.

Pokazuje 1 - 2 z 2 elementów
Pokazuje 1 - 2 z 2 elementów